مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید

احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در ‏خیرد محصولات برای خود قائل هستند تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه پشیمانی ‏پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است هدف از این مقاله بررسی و ‏شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را بررسی می کند‏

مشخصات فایل

تعداد صفحات۲۳
حجم۰/۲۹ کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

مقاله ترجمه شده رشته مدیریت و اقتصاد با عنوان احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید

 
 
عنوان انگلیسی : 

Self-gifting guilt: an examination of self-gifting motivations and post purchase regret

 
 
 
 
چکیده :
هدف: احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در ‏خیرد محصولات برای خود قائل هستند.  تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه پشیمانی ‏پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است. هدف از این مقاله بررسی و ‏شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را بررسی می کند.‏
 
طراحی،روش شناسی،رویکرد: این مطالعه ادعا می کند که دو مورد لذت بردن از خرید و ‏زیاده روی در رفتارهای هدیه با تاسف همراه است. در مجموع از ۳۰۷ خریدار که پاسخ آنها ‏به یک سری از اظهارات در مورد رابطه بین سابقه رفتار خود هدیه و تاسف س از خرید آن ‏جمع آوری شده است. خود هدیه یک ساختار چند بعدی است که متشکل از درمان،جشن و ‏پاداش و لذت بردن است. بررسی تحلیل عامل و مدل سازی ‏AMOS‏ مسیر فعال روابط بین ‏صفات مصرف کننده را  در جهت لذت بردن از خرید و زیاده روی در آن را بررسی می کند.‏
 
یافته ها: خریداران با لذت بردن و با مقدار زیاد خود هدیه ای به دلایل مختلف درگیر ‏هستند. ارتباط قوی و مثبتی بین لذت بردن خریداران و پاداش و انگیزه خودهدیه ای ‏شناسایی شده. تنها تاسف در مورد خرید خود هدیه ای در درمان و جشن ها بیشتر مشهود ‏است.‏
 
 
 
کلیدواژه ها:

خود هدیه ای

خرده فروشی

خرید و تاسف

رفتار مصرف کننده

 
 
مقدمه :
انگیزه های هدیه دادن در مراسم به ویژه در کریسمس در یک منطقه به خوبی تحقیق ‏شده است. (کلارک ۲۰۰۸-۲۰۰۶). با این حال خود هدیه یک فرایند عملکردی است. چرا ‏که این اقدامات به افکار درو.نی فرد در ارتباط برقرار  کردن و نظردادن به عنوان پیش بینی ‏عوامل و نتایج خاص یا بالقوه تصمیم گیری خرید است. از این رو فرایند خود هدیه از ‏خرید دهیه های سنتی متفاوت  است.
 
زیرا نیاز از درخواست دیگران در مورد ترجیحات ‏هدیه ای حذف شده است. سوابق پژوهشی قبلی رفتار خودهدیه ای را مورد بررسی قرار نداده ‏اند. خریداران اغلب در تصمیم گیری های خود برای خرید با این موضوع مواجه می شوند. ‏یکی از این تصمیم ها خرید برای خود است(موخو پادهاچ و رامایو و بویی ۲۰۱۱). جنبه ‏بعدی مربوط به تاسف بعد از خرید است. این مقاله به این سوال در مورد سوابق انگیزه خود ‏هدیه و ارتباط بین انگیزه خود هدیه و تاسف بعد از خرید پرداخته است.‏
 
 
 
فهرست مطالب :
‏چکیده:‏ ‏1‏
محدودیت های تحقیق:‏ ‏2‏
اصالت  و ارزش:‏ ‏2‏
کلیدوازه ها:‏ ‏2‏
‏1-مقدمه:‏ ‏3‏

رویداد فروش و خرید هدیه:‏ ‏3‏

لذت بردن از خردی وزایده رویک ‏5‏

انگیزه خود هدیه:‏ ‏6‏

حسرت خرید انجام شده:‏ ‏8‏

فرضیه های پژوهش:‏ ‏8‏
نتایج:‏ ‏12‏
جدول ۱:ساختار عاملی ‏13‏
جدول ۲ : آزمون فرضیه و پشتیبانی ‏16‏
جدول ۳:ساختازر مدل ‏17‏
جدول۴:آمار مناسب مدل و  امتیاز مناسب ‏18‏
بحث:‏ ‏19‏
مفاهیم بازاریابی:‏ ‏21‏
بحث و نتیجه گیری،محدودیت ها و تحقیقات آینده:‏ ‏22‏
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.