مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان ۴۵ صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان ۴۵ صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

مشخصات فایل

تعداد صفحات۴۵
حجم۷۵/۷۹۷ کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعامل دانش آموزان نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی می باشد. تعامل دانش آموز به این صورت نیز تعریف شده است: هنگامی که دانش آموزی فعالانه از طریق افکار، احساسات و اعمالش در مدرسه مشارکت می کند که این تلاشی برای افزایش موفقیت دانش-آموزان است و از ترک تحصیل آنان جلوگیری می کند (آپلتن، کریستنسون و فرلانگ ، ۲۰۰۸؛ کریستنسون و همکاران، ۲۰۰۸، فردریکس، بلومن فیلد و پاریس، ۲۰۰۴؛ فرلانگ، ویپل، جین، سای منتال، سولیز وپانتانا ، ۲۰۰۳).

 

 

 

محققان به گسترش مفهوم تعامل دانش آموز علاقه دارند چرا که فکر می کنند این سازه پیش-بینی کننده مهم عدم ترک تحصیل دانش آموزان در دبیرستان و اکتساب موفقیت های بیشتر توسط آنان است. افزایش احساسات مثبت درباره مدرسه در طی نوجوانی به پیشرفت تحصیلی بیشتری منجر می شود و از آن طرف کاهش تعهد نسبت به مدرسه و آموزش، به بزهکاری نوجوان منجر می شود (اسکینر و همکاران،۲۰۰۹).

 

 

 

کو  (2009) اذعان می کند که تعامل در دوران مدرسه و دانشگاه پایه و اساس مهارت های مورد نیاز افراد برای یک زندگی رضایت بخش و مولد بعد از دانشگاه است. دانش آموزانی که در کلاس به طور فعالی مشارکت نمی کنند و همچنین خود را متعلق و در ارتباط با مدرسه نمی دانند بیشتر احتمال دارد تا در بزهکاری و مشکلات رفتاری درگیر شوند (کروسون، ایرکسون و پارن بوش ، ۲۰۰۲). عواقب و پیامدهای ناشی از تعامل، طولانی مدت است و فقط به دوران مدرسه محدود نمی شود (جوزف بونو، ۲۰۱۱)، بنابراین مدارس ملزم شده اند که به تدوین برنامه هایی بپردازند که تعامل دانش آموز را که با مشارکت و تلاش های پیوسته در قلمروهای علمی، بین فردی، فوق برنامه مشخص شده افزایش دهند (جوزف بونو، ۲۰۱۱). 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

۱-۶- تعاریف مفهومی تعامل دانش آموز 

۱-۷- تعاریف عملیاتی تعامل دانش آموز 

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه تحقیقاتی تعامل دانش آموز

۲-۱- مبانی نظری
۲-۱-۳- مفهوم تعامل دانش آموز
۲-۱-۳-۱- دیدگاه های نظری در مورد تعامل دانش آموز
۲-۱-۳-۱-۱-  الگوی انگیزشی 
۲-۱-۳-۱-۲- الگوی آشنایی – مشارکت 
۲-۱-۳-۱-۳- نظریه کنترل اجتماعی 
۲-۱-۳-۱-۴- نظریه دلبستگی 
۲-۱-۳-۲- تعامل رفتاری
۲-۱-۳-۳- تعامل عاطفی
۲-۲- تحقیقات پیشین     37
۲-۲-۱- ویژگی های شخصیتی و تعامل رفتاری – عاطفی     37
۲-۲-۲- ویژگی های شخصیتی و مهارت های اجتماعی     39
۲-۲-۳- تفاوت های جنسیتی و تعامل رفتاری – عاطفی     40
۲-۲-۴- تفاوت های جنسیتی و مهارت های اجتماعی     41
۲-۳- نتیجه گیری     42

فهرست منابع و مآخذ     


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.