تاریخچه و مفهوم تبلیغات

تاریخچه و مفهوم تبلیغات

تبلیغات، بازتاب تمدن و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی جوامع و کشورهای مختلف است و علاوه بر نقشی که در افزایش فروش دارد، برای بهبود ارزش نام تجاری، تقویت جایگاه شرکت در افکار عمومی، ایجاد یا تغییر نگرش‌های مخاطبان و تنظیم مناسبات تجاری نیز به‌کار می‌رود

مشخصات فایل

تعداد صفحات۲۲
حجم۰/۵۲ کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته مدیریت رسانه

تاریخچه و مفهوم تبلیغات

 
مقدمه
تبلیغات، بازتاب تمدن و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی جوامع و کشورهای مختلف است و علاوه بر نقشی که در افزایش فروش دارد، برای بهبود ارزش نام تجاری، تقویت جایگاه شرکت در افکار عمومی، ایجاد یا تغییر نگرش‌های مخاطبان و تنظیم مناسبات تجاری نیز به‌کار می‌رود.واژه تبلیغات منشاء نسبتاً قدیمی دارد. اولین استفاده ثبت شده آن به سال ۱۶۲۲م،زمانی که پاپ گریگوری پانزدهم «مجمع مقدس تبلیغ ایمان»  راتأسیس کرد، باز می‌گردد. به سبب تلاشهای وی، کلمه تبلیغات در کشور های پروتستان بار معنایی منفی  یافت، ولی در مناطق کاتولیک مفهوم ضمنی مثبت داشت، نظیر آموزش یا موعظه.
 
در کتب فارسی، واژه تبلیغ به معنای رسانیدن پیام یا خبر، امری را به دیگران شناساندن،امری را خوب یا بد وانمود کردن، و چیزی را بیش از حد جلوه دادن  آمده است.در فرهنگ لغت معین آمده است: تبلیغ یعنی رساندن پیام یا خبر و یا مطلبی به مردم؛  وابلاغ یعنی جای دادن موضوعی با انتشار اخبار توسط وسایل مختلف چون رادیو، تلویزیون، روزنامه، و… در اذهان عمومی. همچنین از تبلیغات به عنوان بخشی که وظیفه آن پخش اخبار و پیامها و مطالب میان مردم به وسیله مطبوعات، رادیو، تلویزیون و … است  نام برده شده است.
 
«ابلاغ» در لغت به معنای «رساندن» است، و «تبلیغ» از نظر لغوی «رسانندگی» است. و مبلّغ «رساننده» است، رساننده پیام‌ها و آموزه‌های ویژه تبلیغی. پیام و آموزه‌های مبلغ بسته به محتوایش، ماهیت تبلیغ را تعیین می‌کند.در دایره المعارف آمریکا تبلیغ چنین معرفی شده است :تبلیغ شامل پیامهای شنیداری-گفتاری است که از طریق وسایل تبلیغاتی با پرداخت وجه، مردم را به طریقی علاقه مند و موافق یک کالا، خدمت، فکر، نقطه نظر و یا مارک بخصوص می‌نماید.دیگراصطلاحاتی که مترادف پروپاگاندا به‌کار می‌روند عبارتند از : دروغ ، فریب، دستکاری، جنگ روانی و شستشوی مغزی.پروپاگاندا در واقع انتقال یک ایدئولوژی و هدف مربوط به آن، مخاطب می‌باشد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

تبلیغ

تبلیغات

تاریخچه تبلیغات در جهان

 
 
 
فهرست مطالب
تاریخچه و مفهوم تبلیغات ۱

۱-۱)تعریف و مفهوم تبلیغ: ۱

۱-۲) انواع تبلیغ ۷

تبلیغات نام تجاری (Brand advertising) ۸
تبلیغات خرده‌فروشی (Retail advertising) ۸
تبلیغات سیاسی (Political advertising) ۸
تبلیغات کتاب راهنما (Directory advertising) ۸
تبلیغات پاسخ مستقیم (Direct-response advertising) ۹
تبلیغات پیشه- به- پیشه (Business-to-business advertising) ۹
تبلیغات مؤسسه‌ای (Institutional advertising) ۹
تبلیغات خدمات عمومی (Public services advertising) ۹
تبلیغات تعاملی (Interactive advertising) ۱۰

۱-۳) برخی ویژگی‌های تبلیغات ۱۰

۱-۴) تاریخچه تبلیغات در جهان ۱۲

۱-۵) وضعیت تبلیغات در جهان ۱۷

فهرست منابع و مآخذ ۲۱
 
 
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.