بررسی ارزیابی عملکرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی

بررسی ارزیابی عملکرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی

ارزیابی عملکرد سازمانی به چگونگی انجام ماموریت‌ها و وظایف و فعالیت‌های سازمانی و نتایج حاصله از انجام آنها اطلاق می¬گردد

مشخصات فایل

تعداد صفحات۱۲۴
حجم۰/۷۸۵ کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

بررسی ارزیابی عملکرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی

 
*آپدیت شد:
مقاله ارزیابی عملکرد با مدل EFQM بصورت رایگان ضمیمه شد🙂
 
 

تعریف ارزیابی عملکرد سازمانی

      ارزیابی عملکرد سازمانی به چگونگی انجام ماموریت‌ها و وظایف و فعالیت‌های سازمانی و نتایج حاصله از انجام آنها اطلاق می¬گردد. به فرایند پیچیده سنجش، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد و در قالب عباراتی نظیر: کارایی، اثربخشی، معناداری، توانمندسازی قابلیت پاسخگویی در چارچوب اصول و مفاهیم برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی، ساختاری، برنامه‌ای و توسعه بلندمدت سازمان ارزیابی عملکرد سازمان اطلاق می‌شود. ارزیابی و اندازه گیری عملکرد در بخش‌های دولتی تلاشی است سیستماتیک برای دانستن اینکه خدمات دولتی تا چه حد جوابگوی نیازهای مردم بوده و توانایی دولت در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

مدل EFQM

ارزیابی عملکرد

تعالی سازمانی

 

ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد

 بهبود مستمر عملکرد سازمان‌ها، نیروی عظیم هم‌افزایی ایجاد می‌کند که این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولت‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات تلاش جلوبرنده‌ای را در این مورد اعمال می‌کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست.
 
" لرد کلوین" فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم را اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید». علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هرچه را که نتوانیم اندازه‌گیری کنیم نمی‌توانیم کنترل کنیم و هرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمی‌باشد.
 
 
 
فهرست
تعریف ارزیابی عملکرد
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد

تعریف تعالی سازمانی.

مزایای مدل تعالی سازمان

تاریخچه مدل‌های تعالی

دلایل استفاده سازمان‌ها از مدل  EFQM  

مزایای بکارگیری مدل تعالی سازمان EFQM5
کلیات مدل EFQM2010.5
ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین مدل EFQM2010.7

توزیع امتیازات در مدل EFQM 20107

معیارهای نه‌گانه مدل تعالی سازمانی.

     معیار۱: رهبری
     معیار ۲: خط مشی و استراتژی.
    معیار ۳: کارکنان
   معیار ۴: شراکت‌ها و منابع.
     معیار۵: فرآیندها.
     معیار۶: نتایج مشتری
   معیار۷: نتایج کارکنان
  معیار۸: نتایج جامعه.
  معیار۹: نتایج کلیدی عملکرد.
دیدگاه کلی رادار
ارزیابی معیارهای نتایج

سیستم امتیازدهی و درک منطق RADAR14

تاریخچه ستادی ارزیابی عملکرد.

شاخص‌های ارزیابی عملکرد معاونت پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.